Fra 2008 får Volkswagen et nyt slogan, der markerer Volkswagen som det væsentlige bilmærke – historisk, nu og for fremtiden.

Mærket Volkswagen har sat sit tydelige præg på udviklingen op gennem bilens historie.
Det var Volkswagen der med ”Boblen”, gjorde bilen til hvermandseje. ”Boblen” åbnede uanede vidder for millioner af mennesker ved at gøre dem mobile. . ”Boblen” er blevet et ikon i bilens historie.

Det var også Volkswagen, der med ”Rugbrødet” tilbød en helt ny mobil livsstil op gennem 60-erne og 70-erne. ”Rugbrødet” blev symbol på tidens frihedstrang og en ny livsindstilling.

I 1973 satte oliekrisen en brat stopper for bilentusiasmen. Volkswagens løsning var den første Golf, der kom i 1974 – et helt nyt kapitel blev dermed åbnet. Golf blev en værdig afløser for den legendariske ”Boble”. I mellemtiden er der rullet mere end 25 millioner Golf fra fabrikken, og Golf lægger i dag navn til en hel bilklasse: Golf-klassen.

I dag arbejder Volkswagen for, at alle kan få del i den innovative udvikling. Volkswagens TDI og TSI motorer tilbyder maksimal kraft og minimalt forbrug, og skåner miljøet uden at køreglæden forsvinder.

Hos Volkswagen arbejdes efter princippet, at der skal tænkes over det umulige, indtil det bliver muligt! Således opstod den berømte 1-liters bil, der kører 100 km på 0,99 l brændstof. Det er sådanne projekter, der inspirerer til bestandigt at forbedre seriemodellerne og lade drømme blive til virkelighed.

Volkswagen tager sit ansvar seriøst. Biler er mere end blot et transportmiddel, og med hver eneste model, der ruller fra fabrikken, følger der samtidig et stort ansvar. Et ansvar for bilens fører og passagerer og et ansvar for de omgivende samfund. Udfra denne grundindstilling udsprang BlueMotion serien. Med effektive motorer, reducering af vindmodstand og optimering af friktion, har Volkswagen skabt et koncept til inspiration for kommende generationer.

Volkswagen tænker på i morgen - allerede i dag. Hos Volkswagen kan der kigges tilbage på mange af opfindelser, som har gjort skridtet ind i fremtiden muligt. . Og der udvikles til stadighed nye banebrydende koncepter. Som den nye Up!, der med sin innovative hækmotor skaber et stort rum på lille plads, udleder et minimum af CO2 og demonstrerer mærkets nye design-filosofi. Volkswagen forsker i bæredygtige brændstoffer, der skal muliggøre emmisionsløs kørsel i fremtiden.

Nye veje opstår ikke af gamle ideer. Fremtiden bliver kun så god, som de ideer der udklækkes i dag.
Hos Volkswagen defineres fremtiden og derfor vil derfor være:

Volkswagen
Das Auto.