Er du typen, der bare skal have et transportmiddel, der skal kunne fragte dig tørskoet, eller vil du hellere bruge dine hårdt tjente penge på Dom Perignon-champagne end bil, så læs med her – vi har fundet fem elbiler med fornuftig rækkevidde til under 135.000 kroner.

Elbilerne er mere populære end nogensinde, og der er efterhånden noget for en hver smag – altså bortset fra dem, som ikke ønsker eller kan bruge ret mange penge på de moderne vidundere. Her er der stadig kun en løsning, og det er at købe brugt. Derfor har vi fundet fem brugte elbiler med en fornuftig rækkevidde, som koster under 135.000 kroner og er til at holde ud at køre. Lad os starte med den billigste bil.

Renault Zoe Life – 2019

Vi har fundet en Renault Zoe med et 41 kWh batteri, 22 kW-lader og kun 66.000 kilometer på tælleren for 90.000 kroner. Hvis du ikke har brug for fart, lang rækkevidde eller fedt design, så er Zoe fremragende. Kedelig ser den ud, men den er billig og komfortabel, så du får faktisk en rigtig fin bil for ikke ret mange penge.

Bilen her sælges privat, og at dømme efter betrækket på forsæderne, ser det ud til at tidligere ejer har haft en kærlighed for smeltende softice. Det kan du eventuelt bruge som en mulig forhandling om endnu lavere pris.

Nissan Leaf – 2018

Nissan Leaf er bilernes svar på en lydløs Ikea-sofa. Den er lige så komfortabel, og lige så ophidsende. Til gengæld er den bundsolid, og derfor rigtig billig at holde kørende. Batteriet er kun 40 kWh stort, så rækkevidden er ikke lige til en Danmarksturné, men skal du bare til og fra arbejdet, er den både nem og komfortabel.

Bilen her har kørt 141.000 kilometer, men udover at tjekke batterikapaciteten, som blandt andet Nissan eller Applus synshaller kan hjælpe med, så bør du ikke være bekymret. Prisen er 109.900 kroner.

MG ZS EV Luxury - 2020

Har du brug for masser af plads til at smide børnene af til fodbold, men skal aldrig køre ret langt, så er MG ZS et rigtig godt bud. Bagsædet har masser af plads takket være et plant gulv, og bagagerummet er faktisk større end i en Nissan Qashqai.

Bilen her er topmodellen Luxury fra 2020, og så er der endnu tre år eller 100.000 kilometers nybilsgaranti tilbage, så du skal ikke frygte problemer med den foreløbigt. Det er da ikke helt dumt for en bil til 127.900 kroner.

Fiat 500e Icon - 2020

Fiat 500e er en af de biler, hvor du helt sikkert skal vælge eludgaven over benzin- eller dieselvarianter. For det første er den seks centimeter længere end versionen med forbrændingsmotor. Det giver marginalt mere plads indvendigt, og så kører den langt bedre, takket være et lavere tyngdepunkt og den kvikt-accelererende elmotor. Fiat 500e er en fed lille elbil.

Batteriet er på 42 kWh, så den officielle rækkevidde er 312 kilometer, men lige under 200 er realistisk, selv med motorvej og lave temperaturer. Bilen her har kun kørt 34.000 kilometer, og kan blive din for 129.900 kroner.

Peugeot e-208 Active – 2021

Ligesom Fiat 500e gavner eldriften Peugeot e-208. Den bliver simpelthen bedre og mere komfortabel med elmotoren, fordi den har mere kraftoverskud og ingen støj. Batteriet har en nettokapacitet på 45 kWh, som er lidt mere end de øvrige biler i denne guide. Det betyder også, at rækkevidden er lidt bedre. Officielt 362 kilometer, så de fleste burde være tilfredse.

Bilen her har kørt 48.000 kilometer, og koster kun 134.900 kroner, og forklaringen skal findes i, at bilen kun sælges til CVR-nummer. Det er forhandlernes måde at sige, at de ikke vil yde garanti på bilen, og her er forklaringen, at bilen har nogle kosmetiske udfordringer. Derfor kan det være, du skal overveje, om du hellere skal bruge 15.000 kroner mere på et eksemplar, som er lidt mere velholdt.