Rummelig, fleksibel, dynamisk og elegant

Op til 1.590 liter lastvolumen og rigelig benplads ved bagsædet

Indstilleligt bagsæde og FlexOrganizer-system giver mere alsidighed

Efter den succesfulde præsentation af den 5-dørs Astra er Astra Wagon den næste model på markedet. Det sker hos de danske Opel forhandlere lørdag og søndag 30. og 31. oktober.

Med elegant design, stor dynamik kombineret med rigelig plads til passagerer og bagage fortsætter den Opels succes i det kompakte Wagon-segment.

Takket være en akselafstand på 2,70 meter har den nyankomne masser af benplads ved bagsædet og op til 1.590 liter bagageplads – 90 liter mere end den foregående model.

Praktiske detaljer som forskydeligt bagsæde og FlexOrganizer-system til bagagerummet er ekstraudstyr, der giver maksimal fleksibilitet.

Som et langtrækkende tilbud kommer den nye Wagon i to modeller på det danske marked i weekenden 30. og 31. oktober. Med 1,4 liters og 1,6 liters Twinport motor på henholdsvis 90 og 105 hestekræfter - og aircondition som standard - koster bilen kun 10.000 kr. mere end den 5-dørs model, som allerede findes på markedet.

Der er tale om Limited-modeller med bl.a. dette udstyr som standard: Aircondition, multijusterbart rat, seks airbags (2 foran, 2 i siderne og gardinairbags over dørene), aktive hovedstøtter, elektrisk betjente ruder foran, elektrisk opvarmelige og justerbare sidespejle, fjernbetjent centrallås, fjernbetjening i rat forberedt for eftermontering af radio med MP3-afspiller samt Vinterpakke – omfattende sædevarme foran, varmekanaler til bagsædet samt forlygtevaskere. Bremseassistent er også standard.

Bagsæderyglænet kan foldes helt ned til vandret, så der skabes en helt regulær lasteflade – idet selve sædehynden let vippes frem til sin position bag forsædet. Ved bagdøren er der udtag til 12 volt. Der er dækken over det store bagagerum.

Priser:

Astra Wagon 1,4 Twinport: 226.650 kr.

Astra Wagon 1,6 Twinport: 251.560 kr.

Med sin V-formede front, tredimensionale baglygter, den store bagrude og tydeligt markerede sideruder viderefører den nye Astra Wagon 5-dørs modellens dynamiske design.

Den nyankomne vil være godt på vej til at overtage forgængerens ledende rolle i segmentet for kompakte stationcars. Fra 1991 til juni 2004 blev der i Europa solgt over 2,37 millioner første og anden generation Astra Wagon og med op til 44 procents andel i det samlede Astra-salg. Og fra 1993 indtil 2001 var Astra Wagon ikke alene førende på markedet i sit segment, men førende for alle Wagons i Europa.

Da den revolutionære Zafira kom i 1999 stjal den næsten billedet fra de klassiske Wagon. I sommeren 2003 kom Opel med Meriva, endnu en succesfuld og fleksibel bil i den kompakte kategori.

Nu henvender den nye Astra Wagon sig til kunder, der foretrækker den lave siddeposition i en personvogn og den sportslige køredynamik i den nye Astra samtidig med at de lægger vægt på stor og alsidig plads.

Mere alsidig rummelighed med forskydeligt bagsæde

Med en akselafstand på 2,70 meter er Wagon ca. 9 cm længere end i den nye 5-dørs Astra og den tidligere Wagon (længde/bredde/højde: 4,51/2,03/1,50 meter). Dette muliggør et bagagerum på 500 liter op til dækkenet med standard bagsædet . Hvis bagsædets hynde og ryglæn foldes ned, kan bagagepladsen udvides til 1.590 liter, når der læsses i fuld højde. Bagsædet er som standard splittet i 60:40.

Med lige sidevægge, et ekstra rum i siden og et 12 volt strømudtag er den nye Astra Wagons bagagerum uhyre alsidigt. Som standard er der en rustfri beskyttelse af tærsklen til bagagerummet 591 mm over vejbanen. Opel har lavet et brugervenligt dækken over lastrummet. Kun en let berøring af et håndtag - og mekanismen ruller dækkenet stille og roligt tilbage, så der bliver bekvem adgang.

Det patenterede FlexOrganizer-system til alsidig anbringelse af gods er allerede afprøvet i Vectra Wagon og er yderligere udbygget i Astra.

Et fleksibelt system af net og foldbare skillerum til opdeling af bagagerummet kan hurtigt fastgøres til de faste skinner. Et stort antal tilbehør gør der muligt at foretage individuel opdeling af bagagerummet.

Sikkerhedsudstyr:

Det omfattende SAFETEC sikkerhedssystem har givet Astra fem Euro NCAP-stjerner.Efter at have udført adskillige crash tests tildelte Euro NCAP den 5-dørs Astra højeste udmærkelse med fem stjerner for personsikkerhed og totalt 34 point, der viser, at den er den sikreste sedan i det kompakte segment (små familiebiler).

Der er to beslag for Isofix-børnesæder ved bagsædet og pedaler, der udløses og forsvinder ved frontalkollision.

Fornem teknisk løsning i Wagon

Den nye Astra Wagon har større akselafstand end 5-dørs modellen, men har i øvrigt overtaget de fornemmere tekniske løsninger, som Astra Sedan er præget af.

Undervognen er konstrueret til frisk kørsel og til stor aktiv sikkerhed. Et væsentligt bidrag til sikkerheden giver det elektroniske stabiliseringsprogram ESP-Plus (ekstraudstyr). McPherson forhjulsophænget er specielt tilpasset bilen, og baghjulsophænget er baseret på en U-formet torsionsaksel med dobbelt væg. Den har fordelene ved at fylde meget lidt, veje lidt, og besidde stor stivhed mod cambervariationer. Samtidig opfylder den de specielle krav til en wagon.