Den nye Renault Twingo skal produceres på Novo Mesto fabrikken i Slovenien, hvor produktionen netop er gået i gang.

Renault's Novo Mesto fabrik i Slovenien, der hidtil alene har produceret Clio II, er nu moderniseret og udstyret med ny teknologi, så den står klar til også at producere den nye Twingo. F.eks. har Renault installeret en række pressere, der kan fremstille store karrosseridele, skabt et mere effektiv anlæg til galvanisering af karrosserioverflader samt konstrueret en overdækket testbane.

For at kunne producere den nye model sideløbende med Clio II er der ansat 700 nye medarbejdere, hvilket bringer det samlede medarbejdertal op på næsten 3.000. Fabrikkens maksimale produktionskapacitet ved treholdsskift er dermed øget til 210.000 biler om året - Twingo og Clio i kombination.

Renault stiller naturligvis høje kvalitetskrav til den nye Twingo - målet er at placere den blandt de tre bedste i klassen, når det gælder kvalitet. I 2006 listede JP Power CSI undersøgelsen Clio II, der siden 2005 udelukkende er bygget i Slovenien, blandt de tre bedste i klassen i Frankrig.

Fabrikken har sat nye kvalitetsstandarder for den nye Twingo. At det er lykkedes at leve op til disse, understreges af, at der ved produktionsgodkendelsen i februar 2007 kun blev fundet halvt så mange fejl som på Modus og Clio III på samme tidspunkt i projektet.

Den nye Twingo kommer på markedet i Frankrig, Italien og Slovenien allerede midt i juni, de fleste øvrige europæiske markeder ser de første Twingo til september, mens de først når de nordiske markeder i 2008.

Den nye Twingo har en dobbelt mission i Europa, nemlig at gøre modellen endnu mere kendt end Twingo I (som siden 1993 er solgt i 2,4 millioner eksemplarer) og vinde nye kunder (yngre og mere maskuline) i nye lande. Hvor de primære kunder til Twingo I har været franskmænd, tyskere og italienere, henvender den nye Twingo sig til et mere internationalt klientel - og til flere europæere end nogensinde, idet den også leveres i en højrestyret version.