Honda er nået til 3. generation af deres populære CR-V model. Seneste generation er blevet mere elegant og luksuriøs at se på, og så absolut også at opholde sig i. Selvom stilen indvendig er typisk Honda, så formår de, bedre end mange andre japanske biler, at tilføje et strejf af luksus til de enkelte elementer, som f.eks. knapper, luftdyser, læderdetaljer etc.

Det er ikke nogen hemmelighed, at Honda altid har ønsket at være Japans svar på BMW – og det er der for sin vis ikke noget galt med – tidligere har det bare haltet lidt, da mange af de brugte komponenter i f.eks. kabinen (og det er jo her man kigger først), simpelthen ikke matchede tyskernes. Og da Honda, rent prismæssigt, havde en ide om, at ligge på et forholdsvis højt niveau – ja, så blev modeller aldrig nogen succes i f.eks. Danmark. I hvert fald ikke de større modeller.

Ny stil
Med Hondas nuværende modelprogram skal det dog være anderledes. Designstilen er lagt og specielt Civic skiller sig betydelig ud i sin klasse. Accord er mere neutral, men byder på en række lækre motorer – specielt nu hvor Honda virkelig har givet sig i kast med dieselteknologien. Jazz lever et fint liv blandt de mindre biler, og hentede da også tidligere en titel som Årets Bil i Danmark. Det er dog ikke nok for Honda, der gerne ser mange flere af deres biler på de danske veje – og løsningen på dette er privat leasing!

Privat leasing
Honda giver tæsk til rigtig mange konkurrenter i branchen, når det drejer sig om leasing til private. En Civic GT kan f.eks. blive din for blot 2.600,- om måneden – en Jazz for blot 1.875,- om måneden. Bedst af alt, så kan CR-V blive din for 3.475,- om måneden – og de er vel og mærke med en engangsbetaling på blot 15.000,-. Hvor kan du ellers få en SUV på de vilkår – ingen steder!

Honda CR-V er en rigtig SUV i mellemklassen. Lækkert design, god højde, rummelig kabine og masser af udstyr i Elagance-pakken, som er standard på leasingmodellerne. Elegance-pakken indeholder bl.a. klimaanlæg, fartpilot, 17” alufælge og firehjulstræk.


Interiør
Indvendigt vil du føle dig ganske godt tilrette i CR-V. Sæderne er brede og dybe og glimrende til langture. Det er samtidig nemt, at finde en behagelig kørestilling. Udsynet er godt og den høje siddeposition faldt i rigtig god jord hos specielt de kvindelig medlemmer af redaktionen. Ved bagsæderne er pladsen ganske fornuftig. Sæderne kan endvidere skydes frem og tilbage med hele 15 cm, hvilket giver mere plads til benene eller bagagen.

Et bette problem…
Desværre har CR-V et lille problem. Bilen fås kun med den 2,0 liters benzinmotor med 150 hk. Motoren fejler bestemt ikke noget. Det spinder behageligt og har fornuftigt med kræfter. Desværre skal den have nogle tæsk for at yde sit optimale (klassisk Honda). Det gør den sådan set også fint nok – det passer bare ikke til det køremønster man må forvente i en SUV. Her er det oplagt at tilbyde CR-V med Hondas lækre 2,2 liters dieselmotor med 180 hk, som vi kender fra Accord Type–S. Eller den mindre 150 hk diesel, som vi kender fra den almindelige Accord. Umiddelbart er der ingen planer om dette fra Hondas side, da det ikke vil være muligt at fastholde den gode leasingpris med så store dieselmotorer.

Firehjulstræk er standard. Honda kalder systemet for Real Time 4WD, hvilket henviser til den detalje, at systemet kun bruger alle fire hjul når der er brug for det. Du undgår altså det højere brændstofforbrug ved permanent firehjulstræk.

Konklusion
Vi har testet CR-V utallige gange, men det er som om, at denne 3. generationsmodel er langt mere gennemført. Det er som om, at bilen endelig har nået det niveau den skal have, både hvad angår design og kvalitet. Jeg er virkelig godt tilfreds med CR-V og jeg må sige, at leasing tilbuddet er vanvittig godt – ja faktisk det bedste på markedet. Jeg håber vi får mange flere CR-V’er på gaden.