T-Roc har altid været en populær model, men kabinekvaliteten har fået huk. Nu introduceres en opgraderet T-Roc, der kommer med opfrisket design, et digitaliseret interiør i høj kvalitet og mere standardudstyr, som får priserne til at stige.

Da Volkswagen i 2017 introducerede T-Roc, var det en helt ny model og en ny biltype for Volkswagen-mærket. Den højbenede bil kørte sig hurtigt ind i hjertet på danskerne og på salgslisterne. Det var på trods af, at anmelderne var chokeret over, hvor billig kabinen virkede. Specielt den megen brug af hård plastik på instrumentbordet skæmmede en ellers fin bil. Men nu gør Volkswagen noget ved sagen med et facelift.  

VW T-Roc – kejserens nye klæder?

De største nyheder og ændringer finder man inde i T-Roc, der har et nydesignet instrumentbord udført i kvalitetsmaterialer og en komplet digitaliseret instrumentering samt MIB3 infotainmentsystemer, der åbner mulighed for at benytte en række online-baserede funktioner og services.

Samtidig har Volkswagens designere ændret designet let med nænsomme ændringer af forkofanger, kølergrill og forlygter, der nu kan fås med IQ.LIGHT-LED-Matrix og en LED-lysstribe integreret i kølergrillen.

Højere pris

T-Roc tilbydes med en række intelligente assistentsystemer, der – afhængig af variant – omfatter en adaptiv forudseende fartpilot, der kan tilpasse hastigheden efter vejens forløb, Travel Assist, der gør bilen delvist selvkørende og Park Assist, der kan overtage manøvrering i forbindelse med parallelparkering eller forlæns manøvrering ind i parkeringsbås.

Fætter Højben - brugttest af Volkswagen T-Roc

Der er mere udstyr i den nye T-Roc, der igen kommer med et bredt modelprogram bestående af tre TSI-benzinmotor, to TDI-dieselmotor og tre udstyrslinjer kaldet Life, Style og R-Line og mulighed for 4MOTION-firehjulstræk i forbindelse med 2,0 TSI og TDI-motorer. Senere på året følger cabriolet-versionen.

En sommerflirt – Volkswagen T-Roc Cabriolet

Den nye T-Roc er veludstyret, og selv indstigningsmodellen kaldet Life kommer med standardudstyr, der matcher niveauet på det mellemste udstyrstrin Sport i den forrige T-Roc. Priserne for den nye T-Roc starter ved 299.995 kroner for en 1,0 TSI Life, der kommer med en 110 hestes TSI-motor og 6-trins gearkasse. Det er en sjat mere end de oprindelige introduktionspriser tilbage i 2017. Her kostede T-Roc City med 115 hestekræfter fra 239.990 kroner. Og til sammenligning kostede en T-Roc Sport med 150 hk 1,5 TSI EVO-motor 293.990 kroner.  

Den nye, dyrere model stiller med LED-forlygter og kører på 16 tommer Chester-alufælge, og interiøret byder blandt meget andet på Digital Cockpit og trådløs App-Connect, mens assistentsystemer som Light Asssist og Park Assist gør hverdagens kørsel mere komfortabel og sikker.

Æd grus! Vi spanker Volkswagen T-Roc R

Ønsker man at privatlease, kan man blive kørende i en T-Roc 1,0 TSI Life med en udbetaling på 10.000 kr. og en månedlig ydelse på 3.999 kr. T-Roc Life tilbydes også med 150 hk 1,5 TSI-motor og 7-trins DSG-gear til 349.995 kr. eller på privatleasing med 10.000 kr. i udbetaling og en månedlig ydelse på 4.299 kr.

Den nye T-Roc kan bestilles nu og forventes introduceret i Danmark i starten af april.