Porsche 911

Kraftigere og mere økonomisk 911 Turbo

|

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG præsenterer deres nye topmodel Porsche 911 Turbo på den internationale biludstilling Frankfurt Motor Show, der løber af stablen i perioden fra den 17. - 27. september. Den nye Porsche 911 Turbo kombinerer innovativ teknologi med sublimt og raffineret design. Alle nøglefacetter i den nye high-performance sportsvogn er signifikant forbedret, den nye Porsche 911 Turbo forener en markant forbedring af brændstoføkonomien med lavere vægt og flere kræfter samt højere tophastighed og forbedret aerodynamik. Særligt brændstoføkonomien og modellens dynamiske præstationer får den nye topmodel til at skille sig ud fra konkurrenterne.

Hjertet om man vil i den syvende generation af Porsche 911 Turbo er en ny motor på 3,8 liter og 500 hk. Denne første helt nye motor i modellens 35-årige historie kommer med direkte benzinindsprøjtning og Porsches eksklusive turbosystem med variable geometri. Som option kan den nye seks-cylindrede boxer-motor kobles sammen med Porsches syv-trins dobbeltkoblings-gearkasse PDK Doppelkupplungsgetriebe. Modeller udstyret med PDK kan samtidig udstyres med et nyt tre-eget rat med skiftepaller som alternativ til de normale skifteknapper, der sidder monteret i rattet. Monteret direkte på rattet bruges skiftepallen i højre side af rattet til at skifte op, mens den tilsvarende i venstre side bruges ved nedgearing.

Kombinationen af PDK, direkte benzinindsprøjtning og turbo sætter nye standarder for effektivitet, agilitet, respons og køredynamik. Sammenlignet med forgængeren er CO2-udslippet i den nye Porsche 911 Turbo reduceret med næsten 18 procent. Afhængig af den valgte model tilbagelægger den nye 911-topmodel mellem 8,6 og 8,8 kilometer på en liter brændstof i henhold til den gennemsnitlige EU5 standard. En præstation der kun bliver yderligere imponerende, når modellens data kommer til overfladen. 0-100 km/t på blot 3,4 sekund og en tophastighed på 312 km/t siger det hele.

Den nye Porsche 911 Turbo byder samtidig på flere køredynamiske forbedringer. Blandt mange findes en detaljeret udbygning af PTM-systemet, der kontrollerer firehjulstræksystemet, ligesom PSM Porsche Stability Management nu styrkes af det nye PTV Porsche Torque Vectoring, der tilbydes som ekstraudstyr. I forening sikrer det høj præcision i styretøjet samt agilitet og perfekt balance i undervognen til gavn for den samlede køreglæde.

Porsche 911 på biltorvet.dk

Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Porsche 911 Carrera S 3,8 Cabriolet
NYHED
Leasingpris/md. 5.195 kr.
Porsche 911
3,8 Cabriolet
Åbyhøj
123.000
2005
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Porsche 911 Carrera 4S 3,8 Cabriolet PDK WLS-X51
NYHED
Leasingpris/md. 7.981 kr.
Porsche 911
3,8 Cabriolet PDK WLS-X51
Brøndby
49.000
2013
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Porsche 911 Carrera 4 3,4 4x4 300HK Cabr. 6g
NYHED
Ring for pris
Porsche 911
Carrera 4 3,4 4x4 300HK Cabr. 6g
Kastrup
203.000
2001
icon-licensePlate

Nummerpladeinfo

icon-newsletter

Modtag Biltorvets nyhedsbrev