Audi TT

Ny basismotor til Audi TT

|

Audi udvider motorprogrammet til den nye TT-generation til også at omfatte en 1.8 TFSI motor med en ydelse på 180 hk. Den nye indstigningsmotor vil være tilgængelig til både Coupé og Roadster.

Den turboladede 1.8 TFSI-motor har en slagvolumen på 1.798 cm3 og leverer et maksimalt drejningsmoment på 250 Nm i omdrejningsområdet fra 1.250 til 5.000 omdr./min. I dellastområdet suppleres den direkte indsprøjtning FSI af en ekstra manifoldindsprøjtning – det sænker emissionerne. Audi valvelift system varierer udstødningsventilernes takt og forbedrer dermed responsen. Et kompakt skydeelementmodul til termostyringen og udstødningsmanifolden, der er integreret i topstykket, bidrager i høj grad til den firecylindrede motors effektivitet.

TT Coupé accelererer i forbindelse med den 6-trins manuelle gearkasse på 6,9 sek. fra 0 til 100 km/t, og med den 7-trins S tronic (ekstraudstyr) tager det 7,0 sek. Tophastigheden ligger på 241 km/t. For Roadster-modellen er de tilsvarende tal for standardspurten 7,2 sek. med den manuelle gearkasse og 7,3 sek. med S tronic. Tophastigheden for begge kombinationer er 237 km/t. Coupé-modellen med 1.8 TFSI-motor kører mellem 16,7 og 17,5 km/l ved blandet kørsel (129-138 g CO2 pr. km), og for TT Roadster 1.8 TFSI er tallene 16,4-17,2 km/l (132-142 g CO2 pr. km).

Ud over den nye indstigningsmotor tilbyder Audi den nye TT-generation med tre forskellige 2.0-liters-motorer: TT 2.0 TDI ultra med 184 hk og et drejningsmoment på 380 Nm kører hele 23,8 km/l ved blandet kørsel. Det svarer til en CO2-emission på 110 g pr. km og er dermed ny rekord i segmentet. Hertil kommer to varianter af 2.0 TFSI-motoren: I TT yder den trykladede benzinmotor 230 hk og et drejningsmoment på 370 Nm, og i TTS er tallene 310 hk og 380 Nm. Det giver Coupé-modellen en accelerationstid fra 0 til 100 km/t på 4,6 sek.

Allerede i basisversionen har sportsvognen alle de fordele, der kendetegner den nye modelgeneration – den rendyrkede sportslige karakter, konsekvent letvægtskonstruktion, et markant design og en dynamisk undervogn. Og på udstyrsfronten mangler der heller ikke noget: Sportssæderne med de integrerede hovedstøtter er standard lige som det progressive styretøj og Audi virtual cockpit.

Især kabinen i den nye TT-generation har skabt opmærksomhed siden verdenspremieren i begyndelsen af 2014 på Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas. Den kompakte sportsvogn har eksempelvis allerede modtaget flere udmærkelser – herunder "Design Innovation des Jahres" og "connected car of the year". Disse succeser skyldes også highend-features som Audi connect til hurtig forbindelse til internettet, køredynamiksystemet Audi drive select eller assistentsystemerne som parkeringsassistenten med bakkamera - features der alle fås som ekstraudstyr.

Audi TT kan fås med den nye indstigningsmotor 1.8 TFSI fra sidst på året.

Forbrugsangivelser:
Audi TT Coupé 1.8 TFSI:

Brændstofforbrug ved blandet kørsel i km/l: 16,7-17,5
CO2-emission ved blandet kørsel i g/km: 129-138

Audi TT Roadster 1.8 TFSI:
Brændstofforbrug ved blandet kørsel i km/l: 16,4-17,2
CO2-emission ved blandet kørsel i g/km: 132-142

Audi TT på biltorvet.dk

Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Audi TT 1,8 TFSi Coupé
NYHED
199.900 kr.
Audi TT
1,8 TFSi Coupé
Silkeborg
117.000
2009
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Audi TT 2,0 TFSi Coupé S-tr.
NYHED
209.900 kr.
Audi TT
2,0 TFSi Coupé S-tr.
Hvidovre
128.000
2008
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Audi TT 2,0 TFSi Coupé S-tr.
179.900 kr.
Audi TT
2,0 TFSi Coupé S-tr.
Hvidovre
136.000
2008
icon-licensePlate

Nummerpladeinfo

icon-newsletter

Modtag Biltorvets nyhedsbrev