Opel lancerer nu en dieselmotor på 210 hk til Insignia med et drejningsmoment på 480 Nm. Motoren har dermed det højeste drejningsmoment i en standard Opel motor i nyere tid. De 480 Nm er til rådighed allerede ved 1.500 o/min. takket være en sekventiel to trins BiTurbo teknologi. Motoren får debut i Insignia Country Tourer, der vises for offentligheden første gang på biludstillingen i Frankfurt.

Den nye motor er altid koblet til en otte trins automatgearkasse og det nye Twinster firehjulstræk til Insignia. Den fem dørs Grand Sport og Sports Tourer kan også leveres med den nye motor, der i Grand Sport har et officielt forbrugstal på 14,5 km/l efter EU-normen. Efter den nye og mere realistiske målemetode, der går under navnet WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, red.) er forbruget mellem 12,5 og 13,3 km/l ved blandet kørsel afhængig af udstyr og dækmontering.

Accelerationstiden fra 0-100 km/t kan klares på 7,9 sekunder, topfarten er 233 km/t, og Insignia er godkendt til en anhængervægt på 2.200 kilo med denne motor.

Den nye motor bygges på Opels fabrik i Kaiserslautern sammen med de øvrige 2,0 dieselmotorer.