For at skubbe til udviklingen af mærket offentliggør Volvo samtidig, at designchef Thomas Ingenlath tiltræder stillingen som administrerende direktør i Polestar. Ingenlath har været inspirationskilden bag de senere års  prisvindende Volvo renæssance.

“Med Thomas i spidsen for Polestar viser vi vores ønske om at etablere et unikt og selvstændigt mærke i Volvo Car Group,” siger Håkan Samuelsson, administrerende direktør og koncernchef i Volvo Cars. 

Thomas Ingenlath får følge af Jonathan Goodman, som får titlen som Chief Operating Officer. Goodman har hidtil været chef for Corporate Communication hos Volvo Cars.

“Med sine 25 års erfaring inden for bilindustrien er Jonathan den ideelle mand til at tilføre driftserfaring til Thomas visioner, og de to udgør et erfarent ledelsesteam, der kommer til at drive Polestar-mærket fremad,” siger Håkan Samuelsson.

“Polestar bliver en troværdig konkurrent i det voksende, globale marked for high performance el-biler. Med Polestar kan vi tilbyde el-drift til verdens mest krævende, progressive bilister i alle markedssegmenter”.

I juli 2015 overtog Volvo Cars 100 procent af Polestar Performance, som på det tidspunkt havde beskæftiget sig med motorsport siden 1996. Fremover tilbyder Polestar biler, der ikke længere bærer Volvo’s logo, sideløbende med udstyrspakker til Volvo’s modelprogram i Polestar Engineered mærket.