2007 blev rekordår for Volvo Cars. 458.323 solgte biler er det højeste antal biler, virksomheden nogensinde har afsat. Den største fremgang er opnået i Rusland, hvor salget stort set fordobledes. Og på det svenske hjemmemarked har Volvo Cars nu en markedsandel på næsten 21 procent.

Aldrig før har Volvo Cars solgt så mange biler, som i 2007. Det nye rekordtal er 2.099 biler over den hidtidige rekord fra 2004, hvor salget blev på i alt 456.224.

Sammenlignet med 2006, hvor der blev solgt 427.747 Volvo-biler, steg salget med 7,1 procent. På alle de mere etablerede markeder bortset fra USA og Tyskland og til en vis grad Storbritannien, steg salget i 2007 sammenlignet med året før.

Salget i Sverige, det næststørste marked efter USA, steg med 12,2 procent fra 2006 til 62.229 enheder. I Rusland, som har udviklet sig til at blive virksomhedens femtestørste marked, blev der solgt hele 21.077 biler – en stigning på 95,1 procent i forhold til året før.

Også i Frankrig opnåede Volvo en væsentlig salgsstigning (+25,8 procent sammenlignet med 2006), Holland (+22 procent), Belgien (+ 18,1 procent) og Italien (+ 15,6). I Kina blev der solgt 12.460 biler i løbet af året, hvilket er en stigning på 73,2 procent sammenlignet med 2006.

Af de forskellige modeller bevarer XC90 sit faste greb som bestseller. I 2007 blev der solgt 79.140 XC90'ere. En anden bemærkelsesværdig statistik er, at C70 satte rekord med 17.415 solgte biler, en stigning på 56,3 procent i forhold til 2006.

Også i Danmark blev der sat rekord i 2007 – hele 5.000 nye Volvo-biler kørte ud på de danske veje sidste år, hvilket er godt 700 flere biler end i 2006.