Her på Biltorvet Tv har vi testet stort set alt, hvad der findes af version af den nye Ford Mustang. Vi mangler dog én kombination, og det er cabrioleten med Ecoboost motor og automatgear.

Den nye Mustang er ualmindelig flot som fastback – men, det er bestemt ikke et minus, når den smider toppen og optræder som cabriolet. Vælger du samtidig en farve, der skiller sig ud, så er du sikret alt den opmærksomhed du måtte ønske denne sommer. Testbilens Triple Yellow med tilhørende sort fælge tager sig rigtig godt ud! Prisen for den gule farve er dog også ganske markant - 22.500,-.

Den 2,3 liters motor er stadig ikke en favorit her på redaktionen. Den mangler specielt lyd – og når toppen ryger af, så nytter det ikke noget, at du har en symaskine under hjelmen. Og uden performancepakke, så er der virkelig ikke noget at skrive hjem om på den front.

Det er første gang vi tester Ecoboost motoren med automatgear – og lad mig bare så fast, at det ikke gøre noget godt for bilen. Med det manuelle gear kunne du i det mindste lave lidt sporty kørsel, når bilen røg i race mode. Det er bare ikke muligt i denne version. Og motoren inspirerer heller ikke til cruise – desværre.

Et sted hvor du tydeligt ser, at Mustang er amerikansk og stadig anses som en forholdsvis billig bil i sit hjemland, er en løsning omkring kalechen. I stedet for en automatisk løsning på afdækning af hullerne ved siden af kalechen, når den er slået ned, så har man valgt to plastikstykker, der sætte fast med håndkraft. Begynder det så at regne, skal du ud af bilen og hive stykkerne af, inden du kan få taget på igen. Hmmm...

Mustang cabrio ser ualmindelig godt ud. Men den skal simpelthen have den 5,0 liters motor under hjelmen. Og du skal vælge performance-pakken – både pga. lyd og design, men også pga. kvaliteten af forskellige elementer. Plastikken ved dørene bliver nemlig opgraderet til en blødere kvalitet, når du vælger denne pakke. Og det er et stort plus.

Jeg er vild med Ford Mustang anno 2016. Det er en vidunderlig bil. Men den 2,3 liters Ecoboost skal ikke kombineres med automatgear og muligheden for at tage taget af.

Når vi nu har testet samtlige kombinationsmuligheder af den nye Mustang, så står det klart for mig, at en 5,0 liters fastback med automatgear ville være min favorit blandt standardbilerne. Er der frit valg på alle hylder, så er det GT350R, der løber af med sejren. Men, det er en helt anden test, som vi nok skal lave senere.