Cadillac står for design og innovation på biludstillingen i Geneve

- To nye produktions-modeller og et par fremadsynede koncepter er den drivende kraft bag Cadillacs produkt-renæssance. 

- CTS-V – det ultimative udtryk på Cadillacs præstationer, udsøgt luksus og design

- Escalade Hybrid – det første hybrid fremdrift system monteret på en stor luksus SUV, der giver mere end 50% brændstofbesparelse ved bykørsel

- Provoq Concept – en brændstoffri, hydrogendrevet vision af fremtidig luksuskørsel

- CTS Coupe Concept – en hyldest til Cadillacs legendariske design i form af en personlig og udtryksfuld sports coupe

GENEVE – Cadillac accelererer ind i 2008 med nyheder som fremhæver mærkets dramatiske design og innovative præstations-teknologi. På biludstillingen vil Cadillac CTS-V og Escalade Hybrid såvel som Provoq Concept og CTS Coupe Concept blive præsenteret. ”Disse 4 biler viser tydeligt tre afgørende elementer på Cadillac modellerne – dramatisk design, ypperlige præstationer og avanceret teknologi” udtaler Jim Taylor, Cadillac general manager.

Cadillac CTS-V
Den helt nye CTS-V kombinerer elite racerbilernes præstationer med ro og elegance som en prestige luksus sedan. Som en del af Cadillacs anerkendte V-Serie af højt ydende modeller yder CTS-V ca. 500 hk (410kW) via en ny 6.2L kompressor V-8 motor. CTS-V er ikke kun kraftfuld, på CTS-V er der også en lang liste over teknologiske og designmæssige forbedringer såsom Magnetic Ride Control, automatisk transmission med rat skift, et ”industry-first” Performance Traction Management program lånt fra førsteklasses racing-teams. Denne teknologi anvender en avanceret elektronik til at styre motorens drejningsmoment for optimal trækkraft under acceleration. I situationer så som fra at holde stille eller ved frakørsel fra kurver, regulerer Performance Traction Management drejningsmomentet for bedst mulig igangsætning.

CTS-V understreger Cadillacs velkendte design både indvendig og udvendig. V-Serien har alle elementer på en CTS sport sedan kabine samtidig med udstyr som Recaro sæder. For at understøtte Cadillacs globale ekspansion er det planlagt, at CTS-V vil blive lanceret udenfor Nordamerika fra 4. kvartal 2008.

Cadillac Escalade Hybrid
Escalade Hybrid er verdens første brændstofbesparende 2-Mode hybrid monteret i en stor luksus SUV. Med en brændstofbesparelse på mere en 50% ved bykørsel betyder det, at kunderne bruger mindre fossilt brændstof og reducerer herved bilens udstødningsgasser samtidig med at have fordelene ved en full-size luksus SUV. Den vil kunne fås i USA til sommer og et eventuelt salg i Europa er under overvejelse. Beslutning forventes indenfor få måneder.

Escalades 2-Mode hybrid system yder en stille og pålidelig kraft i en effektiv pakke. Escalade Hybrid fås i en 2WD og 4WD konfiguration og har en trækkapacitet på 2.722 kg på 2WD versionen 2.565 kg på 4WD versionen.

Cadillac Provoq Fuel Cell Concept
Dette koncept giver et kig ind i Cadillacs vision på fremtidig luksustransport i form af hydrogen brændstofcelle ”crossover” køretøj.  Provoq er en fortsættelse af GMs løfte om at erstatte brændstofforbrug i biler gennem avanceret teknologi. Ved at anvende GMs banebrydende E-Flex fremdrift system kombinerer Provoq den nye femte generation af brændstofcelle systemet med et lithium batteri, der producerer elektricitet til en elektrisk dreven bil uden brug af brændstof og uden udstødningsgasser af nogen art ud over vand. Den femte generation brændstofcelle er halv så stor som dens forgænger og alligevel er den udviklet til at kunne producere mere kraft. Den kan køre 483 km på en opfyldning af hydrogen – 450 km på hydrogen og 32 km på batteriets elektricitet.

Hvis den kommer i produktion, vil Provoq drives uden brug af en eneste dråbe brændstof, og den vil kun udsende vanddampe. Et solar panel integreret i taget sørger bl.a. for strøm til lys i kabinen, audio systemerne m.v. Kofangermonteret strømkontakter sørger for opladning natten over, som bevirker, at bilen kan køre længere.

Cadillac CTS Coupe Concept
CTS Coupe udvider det dramatiske design fra den prisbelønnede CTS sedan med de helt nye skulpturelt designede forskærme. CTS Coupe har en fremtoning frem for nogen anden bil på vejen med dens skråt hældende stil – den har samme akselafstand som CTS, men højden er ca. 50 mm lavere og 50 mm kortere i længden. Blandt CTS Coupe Concepts udtryksfulde design er der flere elementer, der minder om en omhyggeligt sleben diamant, specielt set bagfra, bl.a. kromliste over nummerpladeholderen bag og fordybningerne som udgør den basale form og giver bilen dens karakteristiske udtryk.

Indvendig er der et klassisk 2+2 miljø, som fremhæver CTS Coupes intime følelse. Den har samme håndskåret og håndsyet instrumentpanel og center konsol som CTS, men er udstyret med helt unikke for- og bagsæder, et konsol der løber mellem for- og bagsæderne og specielt fremstillede dørfyldninger.

Coupe Concept er designet for at imødekomme en række af motorer på det globale luksusmarked inklusiv Cadillacs populære 3.6L direct injection V-6 og en ny 2.9L turbo-diesel, der er under udvikling.