Nu kommer den nye Eurocargo.


Den nye Eurocargo er nu klar til at møde nye udfordringer og på bedste vis leve op til kundens behov, når den om kort tid gør sit indtog på markedet.
Ny Eurocargo bygger videre på den oprindelige Eurocargo, som blev lanceret i 1991 og det efterfølgende år vandt den prestigefyldte pris som “European Truck of the Year”. Eurocargo har vundet flere priser end nogen anden lastbil i vejtransportens historie og overtog hurtigt rollen som det toneangivende erhvervskøretøj i det mellemtunge segment, hvor den konstant har været på første eller anden pladsen som den bedst sælgende lastbil i Europa. De 400.000 Eurocargo, der er leveret fra 1991 og indtil slutningen af 2007, er et bevis på dens store popularitet hos brugerne.
Den nye Eurocargos forbedringer vil sikre, at bilen lever fuldt op til sine kunders forventninger, hvad enten de er store flådeoperatører eller ejere af en enkelt lastbil, og den fremstår som mere konkurrencedygtig og produktiv end nogensinde. Den alsidighed, som altid har været dens kendetegn, er blevet yderligere styrket med et endnu større udbud af versioner i kraft af det store udvalg af modeller og ekstraudstyr, som gør Eurocargo til en lastbil, der kan skræddersys til forskellige anvendelser inden for varedistribution, bygge- og anlæg samt den offentlige sektor.

Indhold
Den nye Eurocargo fremstår som ny i både form og indhold. Førerhuset er fuldstændig ændret såvel udvendigt som indvendigt og viser i endnu højere grad sit nære slægtskab med Iveco-familiens øvrige produkter. Kølergrillen, som giver mulighed for at give lastbilen et personligt præg med firmalogo, er ny, ligesom forkofangeren med nye integrerede lygtehuse. Kofangere og hjulkasser fås også i samme farve som førerhuset.
Et fornyet udvalg af manuelle gearkasser, samt nye automatiserede gearkasser og automatgearkasser fuldender modeludbuddet og sikrer høj chaufførproduktivitet.
De vægtoptimerede manuelle gearkasser øger lastbilens præstationer og nyttelast, og med præcise indgreb på de synkroniserede gear går gearskiftet let i alle konfigurationer (med 5, 6 og 9 gear). De automatiserede ZF-producerede Eurotronic gearkasser er udstyret med avanceret software, som optimerer brændstoføkonomien ved at isætte gearene på det ideelle tidspunkt. Allison automatgearkasserne, som for første gang nu også fås til modellerne fra 7,5 til 12 tons, sikrer høj kørekomfort takket være den integrerede momentomformer.

De nye produktspecifikationer, som standard- eller ekstraudstyr, gør det let for kunden at finde den lastbil, som er bedst egnet til hans individuelle behov.
Det enestående Tector-motorprogram er overført til den nye Eurocargo med alle dets egenskaber i form af præstationer, driftssikkerhed og lave driftsomkostninger. Hertil kommer motorprogrammets mere avancerede løsninger, når det gælder miljøvenlige køretøjer, som allerede foregriber Euro V-normen, som træder i kraft i 2009, takket være SCR-teknologien (Selective Catalytic Reduction), som reducerer emissionerne til atmosfæren, uden at det går ud over brændstoføkonomien og lastbilens præstationer.
Stil og komfort
Det nye interiør udmærker sig ved den størst mulige brugervenlighed og giver fri passage gennem førerhuset. Det kompakte, harmoniske og ensfarvede instrumentpanel med mere funktionel instrumentering sikrer optimal ergonomi og komfort. Bl.a. er de mest brugte knapper samt håndbremsearmen anbragt tæt på førerpladsen. Rattets større diameter giver desuden endnu lettere og ubesværet styring.
De nye ergonomiske sæder med betræk af bomuld og mikrofiber og de praktiske opbevaringsrum øger komforten, som er gennemtænkt ned til mindste detalje og giver et ideelt arbejdsmiljø.
Sikkerhed
For øget sikkerhed fås Eurocargo med sikkerhedssystemerne ASR (antispinregulation), ESP (elektronisk stabilitetskontrol) og Hill Holder (som forhindrer lastbilen i at rulle baglæns ved igangsætning op ad bakke). Desuden er der indbygget akustiske advarselssystemer, der advarer chaufføren, hvis sikkerhedsselen ikke er spændt, eller døren i førersiden åbnes, uden at håndbremsen er trukket.
Bremseanlægget, med reviderede komponenter og bremseskiver af øget tykkelse og større diameter, garanterer den højeste køresikkerhed og optimerer vedligeholdelsesomkostningerne.