General Motors opretter nyt europæisk designcenter

Det ny center skal stå klar i januar næste år i Rüsselsheim, Tyskland

Saab Brand Center i Sverige skal være det globale kraftcenter for Saab

 

General Motors Europe i Zürich annoncerede, at selskabet vil åbne et nyt europæisk design center i Rüsselsheim, Tyskland. Det skal tages i brug i januar 2006 som et led i den fortsatte styrkelse af koncernens produktudvikling. Huset ligger i forbindelse med Opels hovedkontorer og store fabrik i byen.

”Design er et altafgørende element i vores branche og vedbliver at være det”, siger Carl-Peter Forster, præsident for GM Europe. ”Det er derfor, vi vil give vore designere gunstige omgivelser, gode værktøjer og en fin atmosfære, så de bedst muligt kan kreere fremtidens køretøjer.”

 

General Motors designorganisation omfatter 11 designcentre rundt om på kloden. De er forbundet elektronisk med virtual reality studier og kan derfor nemt deles om opgaver.

Saab Brand Center

Samtidig med oprettelsen af det nye center i Tyskland, etableres et globalt Saab Brand Center i Sverige. Det skal fungere som et kraftcenter for Saab’s specielle design med et team, som koncentrerer sig om Saab. De skal sikre, at en Saab altid ligner en Saab, at Saabs særlige DNA forbliver sikre kendetegn.

Det nye Saab center kommer også til at huse et antal ingeniører og marketingfolk, som i tæt samarbejde skal udvikle strategier for salg og markedsføring af Saab over hele verden.