Citroën introducerer nu den nye Jumpy varebil herhjemme.

Den første Citroën Jumpy blev lanceret i 1995, og siden er der produceret godt 600.000 styk. Med den nye Citroën Jumpy er der tale om en helt ny generation varebil, hvor Citroën kan tilbyde en løsning til alle former for brugere i kraft af sine 80 års erfaring med varebiler. Citroën har jo et bredt modelprogram inden for varebiler med Berlingo, Jumpy og Jumper.

Den nye Jumpy er udviklet til at være det oplagte værktøj for professionelle brugere med fokus på effektiv drift, ergonomisk indretning, ukompliceret brug og høj sikkerhed.

Den er bygget på den nye platform EMP2 og er forbedret på en lang række områder, både med hensyn til præstationer, komfort og sikkerhed og kan leveres med de allernyeste motorer og teknologier inden for assistentsystemer.

Den henvender sig til en meget bred kundekreds (håndværkere, byggeri, vareudbringning, servicefirmaer m.m.) og kan leveres som kassevogn og minibus (combi). Den nye Jumpy markedsføres i tre længder (4,60, 4,95 og 5,30 meter), så den enkelte kunde kan vælge den udgave, der passer bedst.

Bilen kan kort beskrives med:
1) Et design med ubrudte og moderne linjer, som udstråler personlighed, energi og sikkerhed.

2) En effektiv konstruktion, som dækker rigtig mange behov, og som er både funktionel, praktisk og ergonomisk. Den modulopbyggede platform EMP2 giver en nyttelast på op til 1.308 kg, 6,6 m3 i varerumsvolumen og en anhængervægt på op til 2,5 ton.

3) Tre længder. Udover længderne på 4,95 og 5,30 meter også en helt ny udgave på blot 4,60 meter, som er både kompakt og praktisk og velegnet til tæt bytrafik. På alle tre er nyttelasten op til 1.400 kg, og combiudgaven i 4,60 meter kan transportere op til 9 personer.

4) Højden er begrænset til 1,90 meter i længderne 4,60 og 4,95 meter for at lette tilkørslen til underjordiske parkeringsanlæg.

5) Ny mulighed for fleksibilitet med optionen Moduwork, hvor passagersædet kan foldes op mod skillevæggen ind til varerummet. Det giver et helt plant gulv og adgang til den store klap i skillevæggen som gør det muligt at transportere genstande, der er op til 4 meter lange. Hertil kommer, at kabinen kan bruges som kontor, idet den er udstyret med en praktisk skriveplade og beslag til PC og smartphone.

6) Håndfri betjening af eldrevne skydedøre i siden, hvilket er noget nyt i klassen og gør det nemmere at læsse og losse bilen, når man står med hænderne fulde.

7) Komfortabel kabine, som er indbydende med en høj siddeposition og talrige fralægningsrum. Komforten styrkes yderligere ved den effektive lyddæmpning og bilens måde at køre på.

8) Mulighed for levering af assistentsystemer, som f.eks. blindvinkelalarm, opmærksomhedsalarm og Active Safety Brake.

9) Lavt brændstofforbrug og lav udledning af CO2 . BlueHDi 120 S&S med 6-trins manuelt gear har et EU-mix på op til 18,9 km/liter og  en CO2 udledning på blot 139 g/km. Driftsbudgettet er lavt takket være BlueHDi-motorerne på 1,6 og 2 liter af nyeste generation, hvor effekten går fra 95 hk og 210 Nm med 5-trins manuelt gear til 177 hk og 400 Nm med 6-trins aut.gear EAT6.

Bilen bygges på PSA-fabrikken SevelNord, som er gennemgående moderniseret og effektiviseret.