Toyota Corolla

Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sedan

|
Toyota har med Corolla Sedan valgt at sende en bil på markedet, i en klasse, hvor der ikke er stor tradition for Sedan biler blandt de danske forbrugere. Dette kunne umiddelbart virke som lidt af en satsning – men det mener jeg ikke det er. Corolla Sedan virker, som en mere helstøbt bil end hatchback versionen. Den er mere voluminøs at se på og designet virker velovervejet, nærmest konservativt. Det er tydeligt at se ”lånte” detaljer fra storesøster Camry. Specielt ved bagenden.

Motoren i den testede Corolla, er den velkendte 1.6 liters VVT-i motor med 110 Hk. Den er meget let kørt og virker yderst harmonisk – i byen. Når man tager Corolla med på motorvejen, går noget af charmen af motoren. Ved 110 – 130 Km/t opstår der et meget tydeligt resonansområde, hvor støjen i bilen er forfærdelig. Kommer man forbi de 130 Km/t forsvinder en del af støjen. Men, så stærkt må vi desværre ikke køre på de danske motorveje. Dette er noget af et minus for Corolla’ens motor, der ellers, over all, virker utrolig fin. Kørsel i by og på landevej er meget behagelig og gearskiftet virker let og afstemt til motoren.

Kabinen i Corolla’en virker meget helstøbt og lækker. I testbilen, var kabinen helt sort med nogle få, men velplacerede, kromdetaljer. Helhedsindtrykket er meget bedre, end ved en ”traditionel” grå Toyota kabine.
Sæderne i Toyota’en er ganske behagelige. Desværre savner jeg lidt lårstøtte, hvilket resulterer i, at man ved længere ture kan blive en smule træt i benene. Tilføj 5 cm ekstra sædelængde og komforten er i hus.

Køreegenskaberne i nyeste generation af Corolla’en fejler ikke noget. Ophænget foran er McPherson og bagtil skruefjedre. Dertil kommer dæk i størrelse 195/60, monteret på 15” fælge. Dette giver nogle ganske imponerende køreegenskaber. Dog uden at komme helt op på konkurrenten Focus.

Bagagerummet er på 437 liter, hvilket i sig selv er ganske godt. Men, skal vi igen sammenligne med Focus, så rummer denne hele 490 liter. Og så er der desværre en stor grund til hovedrystning, når man åbner bagagerummet. Det første der springer i øjnene er kuffertknuserne i hver side. Utroligt at man stadig leverer nye biler med denne form for montering af klappen til bagagerummet. Desværre ses det stadig i mange nye biler.

Pladsen i kabinen er passende, bilens størrelse taget i betragtning. Pladsen på bagsædet er ikke overvældende – men den er tilpas. En person på 185 cm, kan godt sidde normalt, uden at dennes knæ rammer forsædet. Hældningen af taget gør dog, at hovedpladsen ikke er overvældende – dog ej irriterende.

Rent benzinøkonomisk, lykkedes det os at hive 14.6 kilometer ud af motoren pr. liter V-Power vi fyldte i bilen. Fabrikken oplyser 14.3 Km/l og det må siges at være opfyldt.

Corolla Sedan er en god, solid og fornuftig bil til pengene. Hvis man hellere vil bruge forskelle på de 30.000,- kroner, der op til konkurrenten Focus, på noget andet - så sker der ikke det store ved det. Focus Sedan har mere plads i bagagerummet, nogle bedre køreegenskaber og andre, mindre, detaljer. Men, hvis man står og mangler de ekstra penge, så er Corolla Sedan et rigtig godt køb i sig selv.




Toyota Corolla på biltorvet.dk

Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Toyota Corolla Touring Sports 2,0 B/EL H3 E-CVT 180HK Stc 6g Aut.
NYHED
328.880 kr.
Toyota Corolla
Touring Sports 2,0 B/EL H3 E-CVT 180HK Stc 6g Aut.
Hadsund
1.000
2019
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Toyota Corolla Touring Sports 1,8 B/EL H3 Smartpakke E-CVT 122HK Stc 6g Aut.
NYHED
309.900 kr.
Toyota Corolla
Touring Sports 1,8 B/EL H3 Smartpakke E-CVT 122HK Stc 6g Aut.
Varde
7.000
2019
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
Toyota Corolla Touring Sports 2,0 B/EL H3 Premiumpakke E-CVT 180HK Stc 6g Aut.
NYHED
344.900 kr.
Toyota Corolla
Touring Sports 2,0 B/EL H3 Premiumpakke E-CVT 180HK Stc 6g Aut.
Horsens
7.000
2019
icon-licensePlate

Nummerpladeinfo

icon-newsletter

Modtag Biltorvets nyhedsbrev