KIA Motors Europe fejrer et fremragende salg i 2009 og starten på det nye år med at tilbyde bilbranchens bedste garanti på 7 år på alle nye KIA modeller i Europa – dermed viser mærket endnu en gang The Power to Surprise.


Som opfølgning på succesen med koncernens unikke og innovative 7 års KIA garanti, som før-ste gang blev introduceret til den europæisk fremstillede KIA Ceed i slutningen af 2006, vil KIA nu tilbyde en tilsvarende garanti på 7 år/150.000 km på alle modeller i Europa – fra den popu-lære lille Picanto til topmodellen KIA Sorento.

"KIA har allerede udtrykt deres intentioner om at blive den førende bilproducent i verden inden for kundetilfredshed, og den nye 7 års KIA garanti på alle modeller er et stort skridt på vejen til at opnå det mål.  7 års garanti vil uden tvivl øge antallet af besøgende i forhandlernes udstil-lingslokaler og fremme salget i 2010 og frem", udtaler Mogens Lyngsø, direktør hos KIA Import Danmark A/S.

Den nye 7 års KIA garanti kommer til at gælde for alle biler, der sælges og indregistreres i mere end 20 lande i Europa, efter den 1. januar 2010.

Den omfattende nye 7 års KIA garanti er en altomfattende fabriksgaranti, som dækker alle biler i op til 7 år (hele bilen) – uden kilometerbegrænsning de første 3 år* og op til i alt 150.000 km (100.000 miles i Storbritannien) – plus en 7-12 års garanti mod gennemtæring (afhængigt af model).

Ud over ro i sjælen for bilen 1. ejer, har den nye 7 års KIA garanti desuden den store fordel for kunden, at garantien kan overdrages til de efterfølgende ejere af bilen.

"Den nye 7 års KIA garanti er ganske enkelt den længste og bedste bilgaranti, der ydes i Europa.  En lang garantiperiode er helt klart bedre end en kort garantiperiode, og derfor bliver alle vores biler nu dækket af en 7 års garanti.  Det vil give alle KIA ejere endnu større fornøjelse ved deres bil og ro i sindet i lang tid – og til det skal man så lægge den ekstra bonus, at bilernes gensalgsværdi øges den dag, hvor ejerne ønsker at sælge dem igen", konkluderede Mogens Lyngsø.