Nissan Motor Co., Ltd. bekræfter i dag indgåelsen af en fireårig global partnerskabsaftale med UEFA Champions League inkl. UEFA Super Cup. Aftalen er den japanske bilproducents største sponsoraftale nogensinde, og den gør Nissan til officiel partner over hele verden fra sæsonen 2014/2015 til og med sæsonen 2017/2018.

"Nissan tænker og går nye veje, der overrasker og begejstrer, og som partner med UEFA vil vi finde nye måder at berige UEFA Champions League-oplevelsen på", udtalte Roel de Vries, som er Corporate Vice President og Global Head of Marketing and Communications hos Nissan.  "Europas mest prestigefyldte fodboldturnering bliver en global platform for Nissan, og vores mål er at formidle begejstringen ved både fodbolden og vores biler til fans over hele verden. For begge dele skabes af utrolige mennesker, der har stor passion for deres arbejde".

Som officiel partner får Nissan omfattende adgang til kampene, træningen forud for kampene, indhold, medier, beværtning, events og finalen.

Som en kommentar til aftalen udtalte Guy-Laurent Epstein, som er Marketing Director hos UEFA Events SA, følgende: "Vi er rigtig glade for at få Nissan som officiel UEFA Champions League-partner fra og med næste sæson. Nissan er en førende global virksomhed og en del af verdens fjerdestørste bilalliance. Vi tror, at partnerskabet vil skabe meget nytænkning og begejstring over hele verden, og vi er sikre på, at Nissan vil kunne bruge den platform, som UEFA Champions League udgør, til at udbygge deres nuværende succes yderligere".

Ifølge de Vries når UEFA Champions League ud til over 4 milliarder tv-seere, og aftalen vil give Nissan et nyt publikum og gøre mærket endnu mere levende i hele den europæiske fodboldsæson.

"Væksten i Europa er vigtig for Nissan, og med UEFA er vi sikre på, at vi har fundet den perfekte partner til at hjælpe os med at nå vores forretningsmål om at blive det største asiatiske bilmærke i Europa inden 2016. Vi er spændte, og vi glæder os rigtig meget til, at den nye sæson starter med UEFA Super Cup i Cardiff den 12. august", udtalte Bastien Schupp, som er vice president, Marketing, hos Nissan Europe.

UEFA Champions League er endnu et eksempel på Nissans tilknytning til spændende sport, som allerede omfatter mærkets sponsoraftale i forbindelse med OL i Rio 2016, de olympiske hold fra Storbritannien og Mexico, Africa Cup of Nations, NCAA Football, Heisman Trophy, den canadiske fodboldliga, og GT-R-ambassadøren Usain Bolt - en dedikeret fodboldfan