Porsche er nu klar til at udbygge deres 911 modelrække med deres nyeste GTS-model. Biltorvet testede sidste vinter den seneste version af GTS, men fra sommeren 2017 kan man i Danmark vælge mellem i alt fem nye og forskellige varianter: 911 Carrera GTS med baghjulstræk, 911 Carrera 4 GTS med firehjulstræk – begge både som Coupé og Cabriolet – og 911 Targa 4 GTS med firehjulstræk. En nyudviklet turbolader til den 3,0-liters 6-cylindrede boxermotor øger ydelsen til 450 hk. Motoren yder 30 hk mere end i 911 Carrera S og 20 hk mere end i den pågældende GTS-forgængermodel med sugemotor. Alle varianter fås med manuel 7-trins gearkasse eller som ekstraudstyr med Porsche dobbeltkoblingsgearkassen (PDK).

Bedre præstationer takket være mere power
Det maksimale drejningsmoment på 550 Nm giver endnu bedre accelerations- og mellemaccelerationstider. Det er til rådighed mellem 2.150 og 5.000 omdr./min. Porsche Active Suspension Management (PASM) er standardudstyr i alle GTS-modeller. GTS Coupé-modellerne er udstyret med PASM-sportsundervognen, som sænker karrosseriet 10 mm. Den hurtigste sprinter i familien er 911 Carrera 4 GTS Coupé: Med Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) og standardmonteret Sport Chrono-pakke spurter den fra 0 til 100 km/h på 3,6 sek. Alle GTS-modeller har en tophastighed på over 300 km/t. Den hurtigste med 312 km/t er Coupé-modellen med manuel gearkasse og baghjulstræk.


Trods den øgede ydelse omgås GTS økonomisk med brændstoffet: 911 Carrera GTS med PDK kører eksempelvis hele 12,0 km/l i henhold til NEDC. Det svarer til en CO2-udledning på 188 g/km.

Typisk GTS: en lang række sorte elementer både udvendigt og indvendigt
GTS-modellerne adskiller sig ikke kun teknisk, men også optisk inden for 911-modelrækken: Alle biler er baseret på det brede karrosseri til de firehjulstrukne modeller, som nu også måler 1.852 mm på de baghjulstrukne modeller. Den nye Sport Design-frontbeklædning understreger den sportslige karakter. Frontdelen er blevet aerodynamisk optimeret. En lav frontspoiler og en højere udkørselshøjde for hækspoileren sænker opdriftsværdierne på for- og bagakslen yderligere i forhold til Carrera S-modellerne. Bagpå er GTS-modellen umiskendelig takket være mørktonede baglygter, luftgitter i sort silkeglans og de centralt placerede, sorte dobbelte afgangsrør fra det standardmonterede sportsudstødningssystem. En ny sort pynteliste mellem baglygterne karakteriserer de baghjulstrukne modeller. Lysstriben er forbeholdt de firehjulstrukne modeller. Sport Design-sidespejle, 20” fælge lakeret i sort silkeglans og med centermøtrik samt GTS-modelbetegnelse på dørene fuldender sidedesignet. 911 Targa er også umiskendelig takket være den karakteristiske Targa-bøjle, som på GTS-versionen for første gang er udført i sort.

Ny Porsche Track Precision-app og et eksklusivt udstyr
Interiøret er også bestemt af GTS-generne. Stopuret til den standardmonterede Sport Chrono-pakke er placeret centralt i instrumentpanelet. Porsche Track Precision-appen er blevet videreudviklet specielt til lanceringen af GTS-modellerne. Den giver blandt andet mulighed for automatisk registrering, detaljeret visning og analyse af kørselsdata på en smartphone. I en GTS-model tager man plads på Alcantara-sæder med syninger i nyt design. De 4-vejs indstillelige sportssæder Plus med GTS-modelbetegnelse på hovedstøtterne sørger for øget sidestøtte og komfort. Hertil kommer børstede, sorteloxerede aluminiumspyntelister på instrumentpanelet samt en høj andel af Alcantara blandt andet på ratkransen, midterarmlænskonsollen og armlænet.

911 GTS-modellerne kan bestilles allerede nu hos Danmarks to autoriserede Porsche Centre: Porsche Center Sjælland og Porsche Center Jylland og kan leveres fra sommeren 2017. Modellerne udbydes i Danmark til følgende priser inklusive moms, afgifter og landespecifikt udstyr:

911 Carrera GTS Fra kr. 2.374.130
911 Carrera 4 GTS Fra kr. 2.518.775
911 Carrera GTS Cabriolet Fra kr. 2.630.580
911 Carrera 4 GTS Cabriolet Fra kr. 2.775.427
911 Targa 4 GTS Fra kr. 2.775.427

Biltorvet vender naturligvis tilbage med en fyldestgørende test af den nye GTS-model.