BMW

BMW 525i Sedan

|
Den perfekte rejsevogn. Denne beskrivelse er nok det der beskriver BMW 525i Sedan bedst.

Designmæssigt har BMW’en ikke nogle nye og smarte fixe detaljer, men holder sig til det klassiske, eksklusive og afdæmpede design. Men det er jo også det man forventer af en BMW; en BMW skal helst ikke kunne forveksles med en "riskoger".

Det klassiske design er også taget med indendørs. Kabinen er mørk, stilren og funktionel. Instrumenteringen, knapperne og plastkvaliteten har den sædvanlige høje BMW kvalitet. Der er ikke noget der knager eller giver sig. Forsæderne er multijusterbare, ligesom rattet. Sæderne støtter perfekt i ryggen og nakkestøtterne kan justeres således at de kommer helt tæt på hovedet/nakken. På bagsædet er der heller ikke noget at komme efter. Gode faste sæder og masser af benplads.

Udstyret er omfattende og vi kan bl.a. nævne el-ruder for og bag, el-spejle, aircondition, 6 airbags, ABS incl. automatisk stabiliteskontrol, tractioncontrol, fartpilot. Den eneste ting bilen mangler, og det irriterer mig grusomt, er at radioen med kassettebånd er standard. CD-afspiller burde altså være standard ! I bagagerummet er der endda gjort plads til en 6 CD-changer box (koster 9.128,-). Nå, men hvem gider også høre musik, når man kan nyde stilheden og motoren i en BMW 525i.

Motoren i 525i er BMW's fine 2.5 l rækkesekser. Den yder 193 hk ved 6.000 o/m og har et moment på 290 Nm ved 4.000 o/m. Dette giver bilen en topfart på 238 km/t og en acceleration fra 0-100 km/t 8,1 sek. Denne motor er simpelthen en perle. I tomgang hverken hører eller mærker du den, og i accelerationer og overhalinger har man altid kræfter nok.

Gearskiftet er der heller ikke noget at udsætte på. Der er et behageligt armlæn til højrearm, hvor man kan hvile denne. Det at skifte gear, bliver bare en bevægelse i håndledet.
På motorvejen er BMW’en i sit rette element. Støjniveauet er meget lavt; hverken motor- eller hjulstøj er generende. Det der faktisk støjer mest er de med- og modkørende biler. Med fartpiloten sat på en "pæn" motorvejshastighed er det en nydelse at køre BMW’en. Jeg sad ligefrem og nød stilheden………

Køreegenskaberne er meget sikre og neutrale. ABS, automatisk stabilitskontrol og tractioncontrol er medvirkende til en høj aktiv sikkerhed Affjedringen er tilpas stram til give de gode køreegenskaber, men kan samtidigt absorbere vejens ujævnheder.

Forbrugsmæssigt ligger BMW’en ganske pænt set i forhold til bilens størrelse. I byen kører den ca. 10 km/l, på landevejen ca. 13 og på motorvejen 11-12 km/l. Og med en tankkapacitet på 70 l er rækkevidden over 700 km.

Bagagerummet, der rummer 460 l er regulært og fri for hængsler, der går ned i bagagerummet (kuffertknusere). Det er dog temmelig dybt, så det er ikke helt let at pakke. Desuden er asymmetrisknedfældeligt bagsæde (2:1) ikke standard, men kan fås til en mer pris på 11.208,-

Testbilen var desuden udstyret med følgende ekstra udstyr: metallak (15.582,-), Multifunktionsrat m. hastighedsregulering (9.772,-) og infrarødreflekterende forrude (5.857,-)

Dette automobil er noget af det bedste jeg længe har kørt. Hvis man har et stort kørselsbehov på landevej og motorvej og samtidig vægter sikkerhed og kvalitet højt. Så er BMW 525i Sedan et MEGET godt køb !




BMW på biltorvet.dk

Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
BMW 420d 2,0 Gran Coupé aut.
NYHED
Ring for pris
BMW 420d
2,0 Gran Coupé aut.
Nørresundby
46.000
2017
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
BMW 520d 2,0 Touring aut.
NYHED
259.900 kr.
BMW 520d
2,0 Touring aut.
Taastrup
130.000
2013
Du har nu skjult annoncen, gør den synlig igen ved at klikke her på kortet.
BMW 520d 2,0 Touring M-Sport aut.
NYHED
374.800 kr.
BMW 520d
2,0 Touring M-Sport aut.
Køge
94.000
2016
icon-licensePlate

Nummerpladeinfo

icon-newsletter

Modtag Biltorvets nyhedsbrev