YouGov laver hvert år et BrandIndex, hvoraf det fremgår hvilke varemærker, der har fået mest positiv omtale i Danmark. Nu har man specifikt lavet en liste over, hvilke brands danske kvinder har det bedste indtryk af. Øverst på listen ligger LEGO med en ganske solid score. Men, for os med hang til biler, er der også lidt interessant på listen. Audi sniger sig nemlig ind på en 10. plads, som det eneste bilmærke på listen.

Direktør for Audi i Danmark, Lars Kornelius, udtaler: ”Vi er meget stolte af, at vi er det bilmærke, som de danske kvinder har det bedste indtryk af, fordi det bekræfter os i vores strategiske arbejde med mærket, som dog er målrettet både mænd og kvinder. Vores mærke er også en favorit blandt mændene, hvor Audi ligger på delt førsteplads, men føringen er selvfølgelig mere markant blandt kvinderne."

”Generelt bliver mange bilmærker beskyldt for kun at kommunikere til mænd, så vi er meget glade for, at vi har formået også at tale til kvinderne og give dem så god en oplevelse som muligt i mødet med Audi mærket – både i vores biler, hos vores forhandlere og servicepartnere og i andre kontaktpunkter.”

Mærkerne ranglistes efter en score, der beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har et overordnet positivt indtryk af, og hvilket de har et negativt indtryk af. Herefter trækkes de negative tilkendegivelser fra de positive. Data er indsamlet i perioden 1. februar 2016 til 31. januar 2017.

På listen findes finder vi udover LEGO flere danske brands, bl.a. Lurpak, Anthon Berg og Løgismose.