Opel er klar med danske priser på den nye Astra, som byder på drivlinjer til en hver smag, ligemeget om du er til el eller diesel – men pluginen skal stå for 90 procent af salget herhjemme.

Man kunne frygte, at Opel er på vej ind bagerst i skabet efter PSA-koncernens opkøb af det stolte tyske mærke, men ingeniørerne fra Rüsselsheim spræller stadig. Den nye Opel Astra er klar til at indtage Danmark fra marts med en bred palet af drivlinjer.

Fransk teknik og tysk design – her er den nye Opel Astra

Astra fås nu både som plugin hybrid og som fuldt elektrisk. Sammen med udvalget af benzin- og dieselmotorer er der med andre ord frit valg til at vælge den drivlinje, der passer bedst til ens kørselsmønster og temperament.

Astra i Danmark

I Danmark har man valgt at introducere Astra med et højt udstyrsniveau, selv i basisudgaven. Alle udstyrsniveauer i Danmark har både AGR-forsæder (specielt udviklede og certificerede ergonomiske sæder), varme i rat og forsæder samt adaptiv fartpilot. Jonas Stausholm, Brand Lead hos Opel Danmark, uddyber:

Familiefejde – er Opel Corsa bedre end Peugeot 208?

Den nye Astra er afsindig vigtig for os. Den er det nyeste skud på Opel-stammen og dermed personificeringen af Det Nye Opel her og nu. Det vil sige en elegant og stringent udseende bil med fokus på elektrificering, brugeroplevelse, ergonomi og kvalitet. Det vil vi gerne tilbyde til alle vores kunder, hvad enten man kigger på vores basisvarianten eller den topudstyrede Astra. Derfor har vi valgt at lade klassiske Opel-dyder, som fx AGR-sæder og varme i rattet være standard på Opel Astra plug-in hybrid, hvor også vigtigt sikkerhedsudstyr som adaptiv fartpilot er standard.

Tak for kaffe – Mokka er Opel, som du aldrig har set det før

Astra plugin hybrid forventes at stå for omkring 90 procent af salget, så Opel i Danmark fokuserer i første omgang på hybriden, men senere introduceres benzin- og dieseludgaver med en forventet startpris på 229.990 kroner. I andet halvår af 2022 kommer stationcar-udgaven Astra ST, og i 2023 introduceres den fuldt elektriske Astra-e.

Plugin-power

Astra plugin hybrid er forhjulstrukket med automatgear og har en 1,6-liters turbomotor med 150 hestekræfter, samt en elmotor på 110 hestekræfter. Det giver en samlet systemydelse på 180 hestekræfter. Batteriet er på 12,4 kWh.

Den sidste tysker - brugttest af Opel Insignia

Priserne på Astra plugin hybrid 180 hk ser således ud:

Edition - 289.990 kroner
Fremhævet udstyr:
AGR-forsæder i sort stof
Adaptiv fartpilot m. lane keep assist
Varme i læderrat og forsæder
16” alufælge

Elegance - 309.990 kroner
Fremhævet udstyr ud over EDITION:
AGR-forsæder i stof og vinyl
Pure panel pro
Parkeringsassistent for og bag m. bakkamera
17” alufælge sort/ sølv
2-zone klimaanlæg

GS LINE - 339.990 kroner
Fremhævet udstyr ud over Elegance:
Sportsindtræk med AGR-forsæder i stof og vinyl
Matrix Pixel lys m. tåge og regnsensor
360 graders kamera
High level læderrat m. varme
Sorte 17” alufælge
Sort tag
Sorte lister i højglans

Ultimate - 359.990 kroner
Fremhævet udstyr ud over GS LINE:
Sportsindtræk med AGR-forsæder i alcantara
Elførersæde m. memory
Trådløs oplader
Udvidet adaptiv fartpilot m. lane keep assist
Air Quality System
Diamantslebet 18” alufælge
Lister i krom
Elektrisk bagklap