Honda FR-V

Honda

Info

Honda FR-V fik i modsætning til eksempelvis Honda Accord og Honda Civic en begrænset levetid, da den kompakte MPV’er blevet taget ud af produktion efter fire år.

Med plads til seks personer skulle Honda FR-V tage kampen op i det på daværende tidspunkt voksende segment, for de kompakte MPV’er, men det blev aldrig en helt stor succes, og derfor fik FR-V heller ikke en efterfølger. Honda havde kopieret Fiat Multiplas indretning med (3+3 sæder). Det midterste sæde kunne skydes bagud, og bagsæderne kunne med et håndtag klappes frem og sænkes ned i gulvet.

Det var nu ikke fordi, der var noget galt med bilen, at den ikke fik den store succes, og på det danske marked blev den solgt med tre forskellige motorer. To benzinversioner og en enkelt med diesel som drivkraft. De to benzinversioner var udstyret med henholdsvis 125 og 150 hestekræfter, mens diselversionen havde 140. Netop dieselversionen er den, der findes flest af på brugtbilsmarkedet, da det er den, som der blev solgt flest af. Motoren er da også ganske glimrende, og i forbindelse med et facelift i 2007 udgik benzinversionerne. Bilen blev taget ud af produktion i 2009, og derfor finder du ikke nyere versioner på brugtbilsmarkedet. Det afspejler sig også i prisniveauet, som er ganske lavt, og man får faktisk ganske meget bil for pengene.

Konkurrenter

Fiat Multipla er den mest oplagte konkurrent

Udstyr

Bilen var som standard udstyret med automatisk klimaanlæg og cd-afspiller. Ligesom næsten alle andre biler i sin klasse og tid var FR-V standardudstyret med totrins frontairbags og selestrammere med selekraftbegrænsere til forsædepassagererne, ABS og det elektroniske stabilitetsprogram VSA med elektronisk bremsekraftfordeling og trepunktssikkerhedsseler. Derudover havde bilen gardinairbags i hele sin længde, Isofix-system på det midterste forsæde og de yderste bagsæder samt bremseassistent. De forskellige udstyrspakker hed Trend, Comfort og Executive.


icon-licensePlate

Nummerpladeinfo

icon-newsletter

Modtag Biltorvets nyhedsbrev